27 sierpnia 2014

#2 Back to School-Moje sposoby na naukę

Hej
Jak już każdy wie, na nasze nieszczęście w poniedziałek do szkoły. Nie sądzę, że jest jakaś osoba, która cieszy się z tego powodu. Wiadomo zacznie się... kartkówki, sprawdziany, przepytywanie. Jak tego wszystkiego się nauczyć??? W dzisiejszym poście przedstawie Wam moje sposoby na naukę. Może i Wy korzystacie z niektórych z nich, a może przydadzą się Wam. Kto wie???
1. Odpowiednia pora i miejsce.
Każdy z nas ma taki czas, w którym nauka przychodzi mu znacznie lepiej niż o innej godzinie. Trzeba ją tylko znaleźć. O sobie mogę powiedzieć, że najlepiej uczy mi się koło 20. Nie potrafię nic zapamiętać wcześniej, nic nie wchodzi mi do głowy i muszę ciągle powtarzać to czego "niby" się już nauczyłam.
Co do miejsca... zawsze uczę się na łóżku, nigdy na biurku, jest mi ta bardzo wygodnie i zawsze mogę na chwilkę się położyć.
2. Dobra muzyka.
Nie potrafię uczyć się bez muzyki! Wiem, że niektórym to przeszkadza i potrzebują ciszy. Ja muszę mieć coś włączonego. Najlepiej gdy jest to piosenka Patryka Kumóra.
3. Jedzenie i picie.
Ten warunek jest bardzo ważny. Zawsze muszę mieć coś pod ręką do przegryzienia. Hmmm... przeważnie jest to coś niezdrowego, ale staram się ograniczać takie jedzenie i chwytać owoce.
4. Przepisuj i używaj kolorów.
Zawsze wszystko zapisywałam na luźnych kartkach, w tym roku zamierzam mieć notatki w jednym miejscu. W tym celu kupiłam sobie notes. Przepisuje najważniejsze informacje i używam miliona kolorów. W ten sposób dużo zapamiętuje, a dalsza nauka jest dużo łatwiejsza.
5. Zrób sobie przerwę.
Po pewnym czasie zawsze robię sobie przerwę. Robię jakieś proste ćwiczenia, żeby się rozluźnić. Naprawdę nie polecam ciągłej nauki po kilka godzin. Będziecie zmęczeni i trudno będzie coś zapamiętać.
 6. Ucz się z kartki i zakreślaj.
Gdy już mam wszystkie notatki na kartce, czytam to wszystko i zapamiętuje. Zakreślam to co już umiem i przechodzę do kolejnego zagadnienia.

 7. Powtórz rano
Gdy mam jakiś ważny sprawdzian, zawsze powtarzam to czego się nauczyłam kolejnego dnia rano. Robię to w celu przypomnienia sobie ważnych informacji i sprawdzenia czy naprawdę się tego nauczyłam.

To moje wszystkie sposoby, mam nadzieję że Wam pomogłam.
(Uczę się tylko na ważne sprawdziany i kartkówki)
Mam zamiar zrobić jeszcze jeden post z tej serii.
A Wy jakie macie sposoby na naukę???

28 komentarzy:

  1. ja się cieszę, że zbliża się szkoła :P
    też robię kolorowe notatki :)
    krysiastyle.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja własnie tak się uczę uważam że to najlepszy sposób ale chętnie spróbowałabym nowych :))
    http://fashiooonforever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja niestety nie opatentowałam jeszcze swojego sposobu na naukę xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobne sposoby :)
    kingaphotoography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też musze mieć włączoną muzykę i coś do przegryzienia, inaczej się bardzo łatwo rozpraszam haha <3
    Zapraszam do mnie na nowy post: http://pancakes-msp.blogspot.com/2014/08/bedy-poczatkowych-blogerow-porady.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi sie to, ze napisalas to po swojemu , a nie jak niektórzy, zgapilas od kogoś ( chodzi mi o styl wypowiedzi ) . Dobrze ze wróciłas.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja korzystam z wielu sposobów, jakie podałaś tutaj.
    ps. możesz powiedzieć mi w jakim programie przerabiasz zdjęcia? Bardzo proszę.. :*
    Pozdrawiam i czekam na szybką informację:
    http://mylifeisbeautiful304.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też mam wiele sposobów,ale bardzo ważne u mnie jest zakreślanie,wtedy łatwiej mi się uczy :)
    http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uczę się bardzo podobnie do Ciebie, ale niestety sposób ze spisywaniem na kartkę działa tylko na językach obcych :/ Ja zawszę muszę skończyć naukę przed 18, później nic już mi nie zostaje w głowie ;)

    Zapraszam: http://wonderfulneed.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe sposoby ;) Nadchodzi poranne wstawanie niestety...

    Pozdrawiamy i zapraszamy!
    thehauntedway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne metody :)
    Co powiesz na wspólną obserwację ? Daj znać u mnie :)
    http://becauseimhappy99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. super:)
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com | zapraszam♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość z Twoich sposobów sama stosuję, oprócz przekąsek haha. Ja również słucham muzyki podczas nauki, lecz stawiam głównie na samą melodię, bez słów, lub bardzo spokojne piosenki :)

    http://flowers-demons.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie super sposób to rozsądne podzielenie materiału i wybranie z tego to, co najważniejsze, żeby nie wkuwac wszystkiego po kolei ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. fajne sposoby :D Mnie żeby się czegoś nauczyć wystarczy tylko cisza, spokój i picie :D

    www.niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam bardzo podobne sposoby na naukę :) Świetnie przygotowałaś ten post!

    Pozdrawiam ♥
    yudemere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również mam bardzo podobne sposoby. Bez muzyki nie ma nawet mowy o nauce ( wprost nie znoszę jak mi cisza dzwoni w uszach ;d ), ale włączam wtedy raczej coś spokojnego żeby mnie nie rozpraszało ( polecam muzykę z filmów :D ). No i wiadomo, notatki, kolorowe pisaki, strzałki, skojarzenia związane z tym tematem, z takich notatek od razu latwiej się uczyć :)

    Zapraszam do mnie, wpis back to school :) // http://pretty-amazement.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie potrafię się uczyć z muzyką. Najczęściej zapisuje wszytsko na kartce i z kartki się uczę <3
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  19. Również potrzebuje muzyki by wszystko zapamiętać,ale z niektórych przedmiotów po prostu nauczyć się nie mogę..tak zupełnie,ile bym przed książkami ślęczała i to przepisywała to i tak zapomnę i boom,muszę uczyć się od nowa :) Sposoby strasznie przydatne,dodałam się do obserwatorów bo widzę,że inne posty będą równie ciekawe :)

    http://caanaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem zachwycona blogiem, a post jest świetny. Przeczytałam wszystkie i dlatego czekam na kolejny z niecierpliwością! ♥ :)

    Zapraszam: (mam nadzieję, że odwdzięczysz się komentarzem)
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM (KLIK) ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiele z twoich sposobów chętnie wykorzystam :) :D

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja powtarzam sobie niektóre rzeczy w szkole, a nie rano w domu, bo na to niestety nie mam czasu.
    Zapraszam do mnie: blogmalolaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. ja używam miiardów kolorów i karteczek :)

    lifestyle-natuśka.blogspot.com zapraszam ~!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post! Co powiesz na wspólną obserwację?
    ----------------------------------------
    http://www.susan-and-olivia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczne zdjęcia są świetnej jakości aż miło się patrzy :)
    ZAPRASZAM
    cukki-cukkii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja też robię kolorowe notatki, a najlepiej uczy mi się z samego rana ;)

    http://modaialex.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja najczęściej uczę się wypisując ważne informacje na osobną kartkę i dodatkowo je zakreślam.
    P.S. Śliczne bransoletki :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń